Cégtörténetet 

A Csomagpiac Kft. 2014 február 1 óta folytat csomagszállítást végző tevékenységet. A céget én alapítottam, egy előzetesen megszerzett 6 évre visszanyúló logisztikai tapasztalatok alapján.  A csomagszállítás alapismereteik egyik nagy múltú és nagy nevű, csomagszállításban jártas cégnél sajátítottam el. 2008-2013 között munkavállalókén Üzletkötő pozícióban dolgoztam. Rengeteg cégnél fordultam meg munkám során gyakorlatilag minden iparágban ahol felmerülhet a csomagszállítás kérdése. 2013 év végén döntöttem úgy, hogy megpróbálok saját lábakra állni és létrehozok egy vállalkozást. Elsődleges célom az volt, hogy a kevés csomagot feladó cégeknek megfelelő ár-érték arányú szolgáltatást tudjunk biztosítani. 2014 februárjától közvetítői tevékenységben kezdődött. Akkor 2 személyes cég volt, a feleségem az akkor épp 1 éves gyerekemmel foglalkozott én pedig a cég alkalmazottjaként 1 személyben voltam, telefonos, üzletkötő, ügyfélszolgálat, reklamációkezelő, pénzügyes és minden ami még felmerül. Nagy büszke vagyok arra, hogy előző munkahelyemen lévő információimat soha nem használtam fel, tehát nem közeledtem a régi Ügyfeleimhez a saját vállalkozásommal, teljesen a 0-ról kezdtem felépíteni mindent. 2014 év végére már volt 2 alkalmazottunk, illetve volt megközelítőleg 90 partnerünk, akik rajtunk keresztül bonyolították le belföldi illetve nemzetközi csomagszállításukat. 2015 év végére ezt a számot sikerült megduplázni, ekkor már 4-5 főt foglalkoztatott cégünk. Mindeközben család-barát munkakörnyezetet próbáltunk előidézni, kollégáink több gyerekes anyukák, akiknek rugalmas körülményekre volt szükségük. Ezekben az időszakokban fogalmazódott meg bennem a második cél, mégpedig az ideális munkakörülmények biztosítása a kollégáimnak. Itt értettem meg, mennyire fontos az, ha a munkavállaló szereti a munkahelyét, magáénak tudja tekinteni, így minden tekintetben olyan hozzáállást mutat mint egy tulajdonos. Ezekben az időkben még nem rendelkeztünk saját autókkal, csak kifejezetten közvetített szolgáltatást végeztünk, az ügyfélszolgálati részt soha nem adtuk ki a kezünkből, ennek a mai napokban is érezzük hatalmas előnyeit, ugyanis mindezidáig a Csomagpiac Kft. ügyfélszolgálatára egyetlen panasz érkezett (be kell vallanom személyesen én voltam akivel az egyik partnerünk elégedetlen volt, mai tapasztalataim alapján ezt a helyzetet másképp kezeltem volna), 2014-2022 között, azaz 8 év alatt 1 panasz. 2016 és 2017 nagyon sikeres évek voltak. 2017 év végére már több mint 400 partnerünk volt, melyek havi szinten több mint 30 000 csomagot adtak fel rajtunk keresztül. Sajnos ez a sikertörténet 2018-ban egy nemzetközi döntésnek köszönhetően megszakadt, ugyanis mindezidáig egy nemzetközi cég szolgáltatásait vettük igénybe, aki kimagasló szolgáltatást biztosított partnereink számára. 2018-ban 2 hazai kisebb futárcéggel állapodtunk meg, ugyanis ebben az időben a multinacionális cégeknél zárt kapukat döngettünk. Sajnos az egyik partnerszerződés katasztrofálisan sikerült, emiatt az akkori ügyfeleink majdnem 50%-át elveszítettük. Ezt a szerződést megszüntettük, így maradtunk egy hazai, kisebb céggel partnerviszonyban, amelyik ugyan gyengébb szolgáltatást biztosított, ugyanakkor biztosított bennünket arról, hogy folyamatosan emeli a színvonalat, mely biztosítékokat valamilyen szinten követett, nem úgy ahogy szerettük volna de folyamatosan voltak fejlődések. 2018 egy nagyon nehéz időszak volt, sajnos ezekben az években voltak panaszok ügyfeleink részéről hiszen Ők érezték leginkább azokat a hiányosságokat, melyeket addig nem tapasztaltak. Emiatt kénytelenek voltunk további szolgáltató partnert keresni, olyat amelyik stabilabb csomagszállítási színvonalat tud biztosítani ügyfeleink számára. 2019-ben sikerült újra megállapodni a régi partnerünkkel, aki az elején is tudta biztosítani az ügyfeleink számára elvárt szolgáltatást. 2019-ben így újraindult a sikertörténet, 2020-ra már partnereink száma elérte a 600-as számot, a feladott csomagok havonta 40 000 db felett voltak. Sajnos megint jött a feketeleves: 2021 év elején Csaomagszállító partnereink olyan változtatásokat vezettek be, melyek ellehetetlenítették volna a kevés csomagot feladó ügyfeleink tevékenységét, konkrétan három – négyszeres áron tudtuk volna megoldani ezen ügyfeleink csomagjainak a kiszállítását. Ezért úgy döntöttünk, hogy 2021 március 1-től részben saját kezünkbe vesszük az irányítást, elindítottuk a saját a szállításunkat Budapesten és vonzáskörében. 2021 március 8-án kezdtük el a saját szállítást. A rendszerünk amelyet használtunk, sajnos erre nem volt alkalmas. Elkezdtük ugyan fejleszteni az új rendszerünket, a BestR-t, de az első évben makrós excel táblázatok segítségével oldottuk meg a csomagok szortírozását, kiszállítását, mindezt úgy, hogy már az első napon 2 órás időintervallumot tudtunk biztosítani a címzettek számár. Minden csomagot sikerült következő munkanapra kiszállítanunk és képzeljék, nem voltak csomagsérülések sem. Persze én egy fél évig folyamatosan néztem a kamerán a depo munkatársakat, a kézbesítőket, hogy hogyan kezelik a csomagokat. Esetlegesen, ha már valaki picit odébb dobta, azonnal jeleztem a vezetőnek, hogy figyeljenek oda. Azért volt olyan is, hogy egy kézbesítő egy csomagot lábbal tolt arrébb kb. 10 métert, de szerencsére ezeket az eseteket mindíg kiszúrtam, így hamar, csírájában sikerült elfolytani ezeket a gyerekbetegségeket. Természetesen mind a mai napig rendszeresen kijárok én magam is futárként csomagokat szállítani. Pakolom a csomagokat, szortírozom, rendszerezem, beülök az ügyfélszolgálatra, a pénzügyi részre, hogy mindennel tisztában legyek és mindent olyan irányba fejlesszek ami a partnereink és címzettjeik számára a legmegfelelőbb.

Térjünk vissza kicsit az elejére. Sajnos voltak elég komoly nehézségek az elején, amíg el voltunk foglalva a saját szállítás beindításával. Nagyon sok egyéb fontos tényezőre nem jutott időnk. A konkurenciáink folyamatosan csábították el az ügyfeleinket s mivel nagyon el voltunk látva feladatokkal, így rengeteg ügyfelet veszítettünk. Minden nehézség ellenére mentünk tovább előre, sikerült szerződéseket kötni új ügyfelekkel, de nem olyan ütemben ahogy terveztem. Mikor alaposan körbejártam a témát akkor derült ki, hogy rengeteg informatikai lemaradásunk van, és ekkor még nem volt kész az üj rendszerünk sem. A régi rendszerben csak manuálisan lehetett rögzíteni csomagot, illetve egy fix excel formátumból volt lehetőség importálni a címzetteket, de ekkor már mindenkinek API kapcsolatra volt igénye, hiszen nagyon sok konkurenciánál ez már működött. Azt sem tudtam mi az az API. Vissza kellett térnem az alapokra, megtanulni az informatikai dolgokat. Minden felírtam magamnak, rengeteg fejlesztővel, informatikussal, programozóval és ügyféllel egyeztettem, de ezek a beszélgetések mind előnyömre váltak, mivel csak tanultam és tanultam. (Vagyis inkább jegyzeteltem.) Most sem tudom bevallom Őszintén, de már tudom, hogy hol találom meg azt amit leírtam. Manapság mikor egyeztetek egy fejlesztővel azt gondolja némelyik, hogy én is fejlesztő vagyok pedig csak le van írva amiket mondanom kell a tapasztalatok alapján. Nem szégyen az ha valaki nem ért valamihez és ezt beismeri. Az újabb fordulópont 2022 november 15-én jött (igen épp a Black Friday hetében), ugyanis ekkor vezettük be a BestR nevezetű rendszerünket. Épp abban az időszakban, amikor a legtöbb csomagot adják fel az ügyfelek. Nagyon sok munkát bele fektettünk, az egész csapat, minden kolléga vért izzadt és mindannyian izgultunk, hogy működjön illetve ne menjen a minőség rovására. Hát képzeljék sikerült, ekkor sem hibáztunk. A saját szállításunk még mindig tökéletesen működött ekkor is. A BestR rendszerünk nagyon jól sikerült, jó alapokra helyeztük az egészet, rengeteg rugalmasság és változtatási lehetőség van benne. Csomagok rögzítése lehetséges manuálisan, bármilyen formátumból tudunk importálni és megvan az API kapcsolat is. Folyamatosan integráljuk a rendszerünket a webshopmotorokkal, ügyviteli rendszerekkel, illetve minden partnerek által kért fejlesztést beütemezünk és megcsináljuk. Úgy szeretnénk még mindig dolgozni ahogyan elvárják. Ma már van a saját szállításunk, 2 partner futárcéggel dolgozunk vidéki szállításra, illetve csomagpontra és csomagautomatba történő szállításra (jelenleg több mint 1500 fix pontra tudunk csomagot feladni, ez 2024 januártól 4000 feletti lesz). Ügyfélszolgálatunk minden Partner hívásra 1 percen belül reagál (mi minden bejövő hívást visszahívunk, tehát nem fogadjuk egyből a bejövő hívásokat) és 1-5 percen belül tudjuk visszahívni a bejövő címzettektől érkező hívásokat. Persze előfordulnak nálunk is hiányosságok, de ha hibázunk, mi vállaljuk a felelősséget, odaállunk és elmondjuk, hogy igen, mi okoztuk a hibát. Nagyon sajnáljuk és igyekszünk helyre hozni. Köszönöm, hogy ezt elolvasta. Ha van javaslata, amivel még jobban, hatékonyabban tudunk szolgáltatni, kérem jelezze felénk. Illetve ha úgy gondolja, hogy kipróbálná szolgáltatásunkat, nagyon megtisztelne minket.

Üdvözlettel: Dávid Zsolt (született Seres Zsolt) A Csomagpiac Kft. alapítója.